.jpg?h=790&iar=0&w=1920&hash=CF3D52B430E6EAA7C7871EEC4B170A1F)
- Entreteniment
- Casos d’èxit
Cádiz CF

El Repte
El Club pateix una important dispersió de dades per part dels seus socis i simpatitzants. El Cádiz CF compta amb diferents sistemes d’identificació d’usuaris al seu club:
- Portal de l’abonat
- Partits online en streaming
- Botiga online
Es tracta de sistemes d’identitats diferents. Cada usuari té un inici de sessió diferent per a cadascuna de les plataformes del Cádiz CF, cosa que complica el creuament de dades entre plataformes i el record de diferents contrasenyes, entre altres.
Aquesta dispersió d’usuaris entre plataformes incrementa els riscos de ciberseguretat de contrasenyes i complica una gestió adequada dels accessos que permeti verificar la identitat dels usuaris. Cal treballar per evitar la suplantació d’identitat, robatoris de contrasenyes i adequar-se de manera constant al marc de compliment de la protecció de dades personals.
La Solució
Var Group, companyia especialitzada en solucions d’identitat digital i ciberseguretat, entre altres coses, proposa al Cádiz CF crear un sistema d’identitat digital descentralitzada amb tecnologia blockchain. D’aquesta manera, es trenca amb les identitats centralitzades i una mateixa identitat pot servir per a diferents serveis del Club. Per a això, Var Group implanta el sistema en dues fases:
1. Trencar amb les identitats disperses en diferents sistemes i crear una identitat única per a tots els serveis del club.
2. Carnet de socis mitjançant la identitat en Blockchain.
El nou sistema d’identificació serveix per traslladar a una nova versió totes les dades que té el Cádiz en les seves diferents modalitats de registre. Així s’ofereix més seguretat i control de les dades per als mateixos usuaris. A més, amb això s’incrementen i milloren les interaccions digitals i els serveis que s’ofereixen als socis i aficionats, sense risc d’incomplir el RGPD i amb la seguretat que no existeixin suplantacions o robatoris d’identitat.
Els Beneficis
- Accés des de l’APP senzill i sense contrasenya als serveis digitals del Cádiz (botiga online, canal tv, esdeveniments esportius, votació d’eleccions, etc.).
- Increment de les oportunitats d’explotació de patrocinis amb l’ús de les credencials generades a socis i simpatitzants.
- Autenticació descentralitzada: més control en l’ús de les dades, especialment personals, de manera segura i en compliment amb el RGPD. Minimització de dades i privadesa per defecte gràcies a la tecnologia blockchain: els usuaris adquireixen un major control de les seves identitats i atributs.
- Fàcil d’utilitzar i integrar.
- Explotació de dades amb tercers de manera fiable i protegint les dades dels usuaris.
- Gran capacitat d’eines de màrqueting per oferir als usuaris.
- Compliment del Reial Decret 3/2010. Esquema Nacional de Seguretat (ENS).
- Alineat amb la normativa europea eIDAS 2, en el marc de la Identitat Digital Europea.
- No limits. Tecnologia amb capacitat il·limitada de generació de credencials i gran robustesa de la plataforma per generar un gran volum de sol·licituds alhora.
- Solució ecofriendly: evita la generació de suports físics i/o contaminants.
“Ara podem oferir integració amb tercers per beneficiar els nostres socis i usuaris, sense haver de cedir les seves dades personals.” Rafael Contreras, Vicepresident del Cádiz CF.