• Entreteniment
  • Casos d’èxit

Cádiz CF

Descripció
Logo image
El Cádiz Club de Futbol és un club esportiu de llarga trajectòria en la història de l’esport a Espanya. Fundat el 1910, actualment l’entitat compta amb 16.000 abonats. Des del 2020, el primer equip disputa La Lliga de Primera Divisió, un fet que des de la presidència del Club es vol reforçar i celebrar amb la modernització i digitalització de la interacció amb els seus socis. El Cadisme es posa a l’avantguarda de la identificació i autenticació dels seus socis i simpatitzants amb tecnologia Blockchain.
La història

El Repte

El Club pateix una important dispersió de dades per part dels seus socis i simpatitzants. El Cádiz CF compta amb diferents sistemes d’identificació d’usuaris al seu club:

  • Portal de l’abonat
  • Partits online en streaming
  • Botiga online

Es tracta de sistemes d’identitats diferents. Cada usuari té un inici de sessió diferent per a cadascuna de les plataformes del Cádiz CF, cosa que complica el creuament de dades entre plataformes i el record de diferents contrasenyes, entre altres.

Aquesta dispersió d’usuaris entre plataformes incrementa els riscos de ciberseguretat de contrasenyes i complica una gestió adequada dels accessos que permeti verificar la identitat dels usuaris. Cal treballar per evitar la suplantació d’identitat, robatoris de contrasenyes i adequar-se de manera constant al marc de compliment de la protecció de dades personals.

La Solució

Var Group, companyia especialitzada en solucions d’identitat digital i ciberseguretat, entre altres coses, proposa al Cádiz CF crear un sistema d’identitat digital descentralitzada amb tecnologia blockchain. D’aquesta manera, es trenca amb les identitats centralitzades i una mateixa identitat pot servir per a diferents serveis del Club. Per a això, Var Group implanta el sistema en dues fases:

1. Trencar amb les identitats disperses en diferents sistemes i crear una identitat única per a tots els serveis del club.

2. Carnet de socis mitjançant la identitat en Blockchain.

El nou sistema d’identificació serveix per traslladar a una nova versió totes les dades que té el Cádiz en les seves diferents modalitats de registre. Així s’ofereix més seguretat i control de les dades per als mateixos usuaris. A més, amb això s’incrementen i milloren les interaccions digitals i els serveis que s’ofereixen als socis i aficionats, sense risc d’incomplir el RGPD i amb la seguretat que no existeixin suplantacions o robatoris d’identitat.

Els Beneficis

  • Accés des de l’APP senzill i sense contrasenya als serveis digitals del Cádiz (botiga online, canal tv, esdeveniments esportius, votació d’eleccions, etc.).
  • Increment de les oportunitats d’explotació de patrocinis amb l’ús de les credencials generades a socis i simpatitzants.
  • Autenticació descentralitzada: més control en l’ús de les dades, especialment personals, de manera segura i en compliment amb el RGPD. Minimització de dades i privadesa per defecte gràcies a la tecnologia blockchain: els usuaris adquireixen un major control de les seves identitats i atributs.
  • Fàcil d’utilitzar i integrar.
  • Explotació de dades amb tercers de manera fiable i protegint les dades dels usuaris.
  • Gran capacitat d’eines de màrqueting per oferir als usuaris.
  • Compliment del Reial Decret 3/2010. Esquema Nacional de Seguretat (ENS).
  • Alineat amb la normativa europea eIDAS 2, en el marc de la Identitat Digital Europea.
  • No limits. Tecnologia amb capacitat il·limitada de generació de credencials i gran robustesa de la plataforma per generar un gran volum de sol·licituds alhora.
  • Solució ecofriendly: evita la generació de suports físics i/o contaminants.

“Ara podem oferir integració amb tercers per beneficiar els nostres socis i usuaris, sense haver de cedir les seves dades personals.” Rafael Contreras, Vicepresident del Cádiz CF.